میم‌های برتر چند‌ سال اخیر

میم(meme) چیست؟

Cultural idea, social practice, concept or action that becomes a norm and begins to repeat itself consciously in a society (term coined by Richard Dawkins in his book "The Selfish Gene", 1976)

A meme is an idea, behavior, or style that spreads by means of imitation from person to person within a culture—often with the aim of conveying a particular phenomenon, theme, or meaning represented by the meme. --> Wikipedia

به صورت کلی meme رو می‌تونیم چیزی معنا کنیم که بین افراد یک جامعه تکرار میشه و از طریق اون، معنایی انتقال پیدا می‌کنه. در این پست چند میم پرطرفدار رو با هم می‌بینیم که خاطره‌هامون دوباره زنده بشن!

Keanu

کیانو ریوز(Keanu Reeves) رو  احتمالاً همه میشناسید. باید بگم من که از فن‌های پروپاقرصشم به چند دلیل. اگه ایشون رو نمی‌شناسید، بدونید که این آقای محترم همون Neo دوست‌داشتنیه فیلم ماتریکسه یا این جدیدا ممکنه با John wick ایشون رو بشناسن. اما این عکس رو ژوئن ۲۰۱۰ یک عکاس پاپاراتزی 1 از کیانو گرفته. تو این عکس کیانو در حالی که ساندویچ می‌خوره، ناراحت به نظر می‌رسه. این عکس تو reddit مثل بمب صدا کرد و یکی از پرطرفدارترین میم‌های سلبریتی‌ها شد.

Dog

  این عکس رو شاید قبلاُ دیده باشید.  شیبا‌اینو(Shiba Inu) نژاد سگ شکاری ژاپنی است و البته نمادی برای ارز دیجیتال داج کوین(DogeCoin). در این میم یک سگ نژاد شیبااینو نگاهی بی‌اندازه جذاب و عجیب و غریب به مخاطبش می‌ندازه. استعمال این میم رو جاهای مختلفی دیدم.

Kim
سال ۲۰۱۴ بود که کیم کارداشیان(
Kim Kardashian) به هوای معروفیت بیشتر! عکسی نیمه لخت از خودش منتشر کرد و همین کافی بود تا میم‌های زیادی از این عکس ساخته بشه و یکی از معروف‌ترین اون میم‌ها، همین میم‌ نیمه انسان نیمه اسبه!

Leo

کسی که اسمش فعله!2 لئونادرو دیکاپریو(Leonardo DiCaprio) رو احتمالا همه می‌شناسید. تایتانیک ، اینسپشن و …

سال ۲۰۱۴ انتشار عکسی از دیکاپریو در حال آب‌‌بازی، یکی از معروف‌ترین میم‌های سالیان اخیر رو به وجود آورد.

Ashley

در سال ۲۰۱۴ عکس از اشلی واگنر(Ashley Wagner) اسکیت‌باز آمریکایی در المپیک زمستانی سوچی منتشر شد که دستمایه ساخت میم‌های فراوانی شد.

Baby

و اما یکی از میم‌های مورد علاقه خودم! وقتی که یک کاربر reddit عکسی از صبحانه خوردن بچه کوچیکش منتشر کرد، همون لحظه بود که Business Baby متولد شد.

Jongun

ایشون رو حتماً که می‌شناسید؟ Kim Jong-un دیکتاتور کره شمالیه. از این مرد بزرگ(اندام) میم‌های زیادی منتشر شده ولی این میم شاید معروفترین اون‌ها باشه. کیم، خندان در کارخانه روغن روان‌سازی (بله، کارخانه روغن روان‌سازی!!!) مینیون‌ها رو به آرزوی دیرینه شون رسونده و البته باید به شباهت اسمی دو کیم هم اینجا اشاره بشه!

Alex

در سال ۲۰۱۴ عکسی از یک صندوق‌دار نوجوان به نام Alex در اینترنت منتشر شد و همین کافی بود تا یکی از معروف‌ترین میم‌های تمام دوران ساخته بشه و نوجوان فقیر صندوق‌دار مثل ستاره‌های سینمایی بدرخشه(البته به لطف بذل توجه خانم‌های محترم!)

Mannequin-Challenge

در سال ۲۰۱۶ چالشی برای بی‌حرکت ماندن مانند یک مجسمه به راه افتاد و از این چالش میم‌های زیادی به وجود آمد و مورد اخیر یکی از معروف‌ترین اون‌ها بود.

Distracted

وقتی عکاس پاپاراتزی Antonion Guillem این عکس را به iStock فروخت، حتی فکرش رو هم نمی‌کرد که دوست‌پسر حواس‌پرت/دوست‌دختر حسود تبدیل به یکی از برترین میم‌های سال ۲۰۱۷ بشه.

Blink

در سال ۲۰۱۷، گیفی از Drew Scanlon ویدئو ادیتور و پادکستر در وبسایت Giant Bomb منتشر شد و به سرعت تبدیل به یکی از معروف‌ترین میم‌های سال شد.

تا تنور داغه، چند تا میم وطنی رو با هم ببینیم

Dad

پسرم! تو هرچیزی که بخوای می‌تونی بشی. یا دکتر یا وکیل یا مهندس!

Persian

دوستانی که به خارج نقل مکان می‌کنند، احتمالاً به سوال آیا شما ایرانی هستید؟ این گونه پاسخ خواهند داد!!!

و اما میم تمام اعصار و قرون از نظر من

Look

امیدوارم برای ثانیه‌ای هم که شده خنده رو لباتون اومده باشه .


لینک‌های مرتبط:


پشته پایتون برای توسعه برنامه‌های تحت وب


کتابخانه Json پایتون


تعیین Net ID و Host ID در آدرس‌های IP



عزیز دلم دوشیکا: تیربار دوشکا


الماسی از دل جنگ: اسلحه کلاش


تیرباری همه فن حریف: تیربار PK(گرینف)



  1. پاپاراتزی کلمه‌ای ایتالیالی است به معنای پشه سمج و برای عکاسان فریلنسری به کار می‌رود که به طور مداوم زندگی سلبریتی‌ها و دیگران را تحت نظر دارند تا عکس‌هایی نان و آب‌دار برای نشریات و وبسایت‌‌ها بگیرند.

  2. دیکاپریو شش بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد که تنها در آخرین مورد موفق به دریافت اسکار گردید بنابراین فعل لئو(Leo) به معنای «به دست آوردن چیزی پس از سال‌ها تلاش» به دیکشنری آکسفورد اضافه شد.
Comment Avatar

از کجا میشه میم دانلود کرد؟

Post Author Avatar

معمولا میم‌های خوب را میشه در reddit پیدا کرد.

Comment Avatar

خوب بود

Post Author Avatar

لطف دارید

Comment Avatar
دستت درد نکنه واقعا حالم خوب شد. منم طرفدار پروپاقرص وبلاگتم
Post Author Avatar

آقا یا خانم pagvan خیلی لطف دارید. امیدوارم حالتون همیشه خوب باشه.

Comment Avatar

عالی بود

Post Author Avatar

لطف دارید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کپی‌ رایت رزومه فید بیان قالب : عرفـــ ـــان