تست کارایی برنامه‌های تحت وب با Siege - احتمالا قسمت آخر

این بخش از ابزار siege جا مونده بود پس تصمیم گرفتم آموزش ابزار رو کامل کنم. یکی از بخش هایی که جا مونده بود استفاده از siege برای ارسال دیتای پست هستش. از این قابلیت شاید برای تست API ها استفاده بشه ولی با وجود ابزار های قدرتمندی مث Postman فک نمی کنم کسی از siege برای تست API استفاده کنه. ولی با این وجود این قابلیت در siege وجود داره و خب باید گفته می شد که فراموش کردم. برای ارسال دیتای پست با سیج به صورت زیر عمل می کنیم:

siege -c 1 -r 1 -v 'http://sample.com/ POST foo=bar&baz=bash'

این دستور با یک کاربر شبیه سازی شده و تعداد تکرار یک، به آدرس فرضی sample.com دیتاهای foo=bar و baz=bash رو ارسال می کنه. خب یه مثال عملی می زنم.

siege -c 1 -r 1 -v 'https://reqres.in/api/register POST email=eve.holt@reqres.in&password=pistol'

این دستور دو دیتای email و password رو به آدرس مورد نظر می فرسته و در صورت موفقیت آمیز بودن درخواست، کد 200 برگشت داده می شه.

سایت https://reqres.in برای تست API استفاده می شه و اگر در خواستی با فرمت از پیش تعیین شده به اون ارسال بشه،‌پاسخ های مختلفی برگشت داده میشه. مثلا برای مثال ما خروجی json برگشت داده میشه.



خب این از این. بخش بعدی که جا مونده بود، کانفیگ ابزار siege هستش. تو یکی از بخش ها اشاره ی کوتاهی به فایل کانفیگ شد. گفتم که فایل کانفیگ در مسیر /etc/siege/siegerc قرار داره. البته یه نمونه از اون هم در مسیر ~/.siege/siege.cong وجود داره. برای هر کانفیگی هم توضیحات در بالای اون نوشته شده اما چن تا از مهم ترین هاشون رو می گم بقیه رو خودتون چک کنید.

درباره ی log در ابزار قبلا حرف زدیم. تنظیم logfile مسیر لاگ های ابزار رو مشخص می کنه.

تنظیم بعدی verbose هستش که قبلا در باره ی اون حرف زدم این همون سوئیچ -v هستش! تنظیم بعدی color هستش و مقادیر اون هم on\off هستش. اگر این تنظیم با مقدار on مقدار دهی بشه، خروجی ابزار به صورت رنگی نمایش داده میشه. تنظیم بعدی quiet هستش که همون کار سوئیچ -q رو انجام می ده. گفتم که اگر ابزار با سوئیچ -g اجرا بشه، هدر درخواست و پاسخ نمایش داده میشه. تنظیم gmethod متدی رو که ابزار در حالتی که با سوئیچ -g اجرا میشه رو تعیین می کنه. مقادیر این تنظیم GET/HEAD هستش. با متد HEAD فقط هدر درخواست و پاسخ نمایش داده میشه اما با متد GET تمام صفحه ای که درخواست به اون ارسال میشه، بر گشت داده میشه و این دقیقا همون کاریه که سوئیچ -p انجام میده. وقتی که درخواستی به یک سرور ارسال میشه - اگر آپشن -v استفاده شده باشه - لاگ های ابزار در خروجی قرار می گیرن. آدرس هایی که تست میشن به صورت خلاصه شده در لاگ خروجی قرار می گیرن. با تنظیم fullurl می تونیم به ابزار بفهمونیم که خروجی لاگ های مورد تست به صورت کامل نمایش داده بشه.(مقادیر این تنظیم به صورت true/false است.) تنظیم بعدی protocol پروتکل درخواست رو مشخص می کنه مقادیر اون می تونه HTTP/1.0 یا HTTP/1.1 باشه. در مورد HTTP/2.0 در مستندات اشاره ای نشده و خودم هم تست نکردم. تنظیم concurrent همون کار سوئیچ -c رو انجام می ده. همین رابطه رو برای تنظیم های time و reps و file و dely و internet و benchmark و سوئیچ های -t و ‍-r و -f و -d و -i و -b در نظر بگیرید. تا این جا فک کنم کافی باشه. ابزار siege رو تقریبا به طور کامل توضیح دادم. امیدوارم این ابزار به کارتون بیاد.

شاد و پیروز باشید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کپی‌ رایت رزومه فید بیان قالب : عرفـــ ـــان